onsdag 20 mars 2013

Att göra sig ett Fjäderfä

 
 
Så här i påsktider är det ju lätt att vilja göra sig ett eget litet fjäderfä att ha där hemma.
Det ville iallafall jag..
Vi har en uppsjö av fula lampskärmar som står i förrådet.

 
Så jag tog en enkel vit

 
Jag och Julia åkte till lokala lilla Icat och köpte 8 förpackningar vita fjädrar á 7 kr st.

 
Tog bort ståltråden runt dom och fick en egen liten dunig fjäder hö som liksom hellre ville fara runt vid minsta vindpust än att ligga still
 
 
Fram med limpistolen och ca 7 st limpatroner och så limma fast.
Dom långa i botten och sen dom korta där det behövdes bli lite dunigt.

 
Och ja, resultatet kanske inte är så Bloominghome eller TineK men den är påskig och fjädrig och tar lite plats där i köksfönstret.
Att jag mer eller mindre brände tummen av allt dittryckande det tycker jag inte att vi nämner alls faktikst.



 
Nu ska jag bara köra till Loppisen ikväll och leta efter en svulstig gammal lampfot som tar ännu mera plats.
 
Maja

Inga kommentarer: