fredag 22 mars 2013

Att ha haft gårdag

 
Lugn skön förmiddag.
Så är det att ha en organiserad framförhållande moder.
Vi inväntade reportern efter lunch som skulle prata hem och liv och ta bilder.
Så förmiddagen gick i att fortsätta kurera Alice, pyssla och spela spel.
Att ta det lugnt.
Att boka in middagsplaner med vännen nästa vecka.
Sånna saker.

 
Intervjun tog 1,5 timma och ärligt så vet i tusan hur den blir.
Det kändes ofokuserat.
Som om hon inte hade någon plan vad det skulle fokuseras på.
Fast just det kanske var hennes plan.
Att fokusera på allt.
Jag ska få godkänna den sedan innan tryck.
Bilderna vet jag inte.
Det togs säkert ett hundratal.
Men magkänslan är så där grumlig.
Så där olustig att det inte fanns ett öga med.
Ett detaljöga.
Som fotointresserade har.
Ett öga för att inget ska störa i perriferin..
Vi får se.

 
När mannen kom hem tog Julia och jag oss en utflykt för att göra visit hemma hos Björn, fd sekreteraren i FF och det var dags för överlämning av dokument och redo med USB stickan ska jag nu sätta mig i det sagda och skrivna och få nån slags egen ordning på hur jag lättast ska ha koll.
Blir bra det.
 
Idag tar vi fredag och njuter solen på lekparken och tar eftermiddag nere i city där vi sluter upp med Elin, och barnen Linn, Lova och Leo för fika på cafe.
Fredagsmys.
 
Maja

Inga kommentarer: