måndag 18 mars 2013

Att ha saker i görningen

 
En klenod mina vänner.
Jag hittade min gamla, med betoning på gamla, mugg från min egen som tid som liten Mulle i dom Östagötska skogarna.
Den här muggen kan stoltsera med att ha 32 år på nacken.
Det ni!
Kan nästan känna hur god oboyen smakade som mamma packat ner i min fina fina MussePigg termos som knappt höll värmen och skölde ner det hela med vändstekt ägg på skogaholms limpa.
Hur vi satt där på sittunderlägg och fick besök av skräptanten och Mulle och gjorde små hattar av engångstallrikar där vi tejpade fast löv och blommor som vi hittade i skogen.
Mulle önskar jag att alla barn fick chansen att uppleva.
 
Och vet ni.

Jag ska bli barnledare inom just detta.

Känns så jäkla roligt att något jag själv tyckte var lycka, fortfarande finns och att jag ska få vara med tåget som för det vidare.
Som ni vet sitter jag med i Främjandets lokala styrelse sedan en liten tid.
Både som ledamot och sekreterare.
Förutom det har jag fått förmånen att få gå Barnledarutbildningen i två steg som ger kompetens att leda egna barngrupper inom SkogsKnopp, SkogsKnytte och Skogsmulle.
 
Julia och jag har ju hittils gått i Stinas grupp, i vår gör vi likadant och plussar även på Alice som är en liten Skogsknopp..
Men i höst kör jag egen grupp, inkl mina barn.
 
Så, vem vet, om 32 år kanske vi åter i gömmorna hittar Julias fina kåsa och Termos och kanske är det då både hon och Alice som sitter där i skogen med en skock barn och vuxna runt sig och njuter av allt vad skogen har att erbjuda...
 
Maja
 

Inga kommentarer: