onsdag 13 mars 2013

Att veta rätt och fel


 
Jag satt där på pallen medan Alice tar sitt bad.
Rätt som det är sitter hon på huk utanför på golvet och kissar.
- Men Alice vad gör du nu frågar jag lite förvånande för det hände så snabbt och pottan står intill.
- Kiiisssss, säger ungen tokglad och skrattar.
- Kiissss däääää, säger hon och pekar på golvet och sina fötter.
- Jodå, säger jag, jag ser ju det, men får man kissa på golvet?
- Nääääää, fyyyyyy, hihihi......sa hon och fnissade.
Tillbaka i badet och bada bort kiss på fötterna.
När jag tvättar av golvet pekar hon och säger högt och glatt.
- Kiiissss!
- Ja vem gjorde det då?
- Hihi Jaaaaaa!
- Var det du din buse?
- Hihi Duuu!!
- Var det Alice?
- Hihi Jaaaaa. Näää. Fyyyyyyy jaaa!
- Ja man får ju inte kissa på golvet.
- Näääää fyyyy kiiiisss däää.
- Tänker du göra om det?
- Jaaaaaaa!!
 
:-)



Inga kommentarer: