lördag 13 april 2013

Att få fredagsbesök

 
En fredag där det grejjades hela förmiddagen och strax efter lunch plingade det på dörren och in kommer kompisarna My och Maja och mamma Julia.
Ja jag vet, fortfaramde helt snurrigt med namnen :-)

 
Det lästes, lektes, sprang, busades, pusslades, brottades och stora tjejerna lekte Tingeling och VinterLilja.

 
Även cykeln fick sig några varv i köket och Alice puttade gärna på lilla Maja...
Sen tog vi fika och helt plötsligt var klockan efter fyra och Jonas kom hem och mamman i huset fick slänga sig i bilen för att spendera nästan två timmar nere hos Veronika på salongen för att klippas och färgas.
 
Oh my himmel så nöjd jag blev!
Uppklippta längder, bort med stripor och mitt kolsvarta hår fick sig en blankvask vilket ger resultatet att håret nu skimrar i bruna slingor blandat med allt det svarta i olika nyanser.
Även lite mjuk lugg trollade hon fram med saxen och trots pinan och plågan att sitta i den där slinghättan och få håret utdraget med virknål är liksom värt det.
Nu kan tusan våren komma.
 
Sen hem för att möta Jonas i dörren som ännu en fredag skulle tillbringa hela långa kvällen på fotbollsplanen så jag och tjejerna, återigen, hade middagsmys med efterrätt, nattning av båda i Julias stora säng till bådas förtjusning då dom låg där på varandras snuttefiltar med armarna om varandra medan jag läste saga.
 
Idag tar vi lördag.
Pappan och Julia är ute och grejjar och jag målar köksbordet.
En sån dag alltså.
Pyssel i fix.
Imorgon blir det Mullemys med grill och tipspromenad.
Tills dess:
Happy Lördag!

Inga kommentarer: