fredag 19 april 2013

Att packa inför helgtrippen

 
Mammalyx unnade jag mig igår hos Amy på Topnail i lilla grannbyn.
Det filades och slipades och skrattades och lackades och penslades och tvålades och masserades nagelband och krämades nagelband och rarare liten kvinna med jordens längsta ögonfransar får man ju leta efter.
Ni når henne här: 0723 - 29 70 07

 
Fina ringar från Svenska Edblad pryder mammans finger.
Dock på fel hand så jag kunde ta foto på dom.
För nä, dom är från mig själv och inte från Jonas.
Får ju göra en Regina-Lund, ni vet, hon gifte sig med sig själv :-)
 
 
 
Dom är gjorda i stål så dom tål det mesta.
Har bredd och tjocklek och tar liksom lite plats :-)
Den runda med stenar runt hela heter Saturnus.
Den med en sten heter Square Ring puck Large.
Älskar dom hur som haver.
Min födelsedagspresent till mig själv.

 
Vad mer....
Jo jag packar, eller jag och barnen packar.
Efter att vi imorgon lördags tillbringat fram till lunch på Årets första SkogsKnopp och Knytte med våran Mulle Stina och tolv andra barn så lämnar jag man och barn hemma, gör mig snygg och drar till Skara.

 
Dags för återkommande tjejträffen med gamla klasskompisarna.
Detta året blir vi 12 stycken som samlas hemma hos Romanette för middag dessert tjatter skvaller fniss och skratt tills vi känner att midnatt är passerat och morgondagen ska orkas med den också.
Sover gör jag hemma hos mamma :-)

 
Så, fina fyndade klänningen från Darling (Provrummet) är packad...
Och Julia har packat ner gosedjur som doftar dom, ifall jag kommer längta.
OM jag kommer göra.

Himmel.

Och Jonas ska för första gången på TVÅ år vara ensam hemma med barnen över natt och över dag...
Fixa mat och kläder och lördagsmys och utomhuslek.
Men det ska bli så himla roligt att träffa alla tjejerna igen och det här, det är jag fan värd.
Så, jag lämnar man och barn hemma, men drar med mig dofterna i näsan innan jag åker imorgon.
 
Maja

Inga kommentarer: