onsdag 1 maj 2013

Att äntligen ha sytt nattsärkar

 
Äntligen blev det några minuter över att sy ihop dom där tygstyckena jag klippte för nån vecka sedan utav tyget jag köpte på Stoff & Stil när Karin och jag var där.

 
Tjockt härligt kvalitetstrikå som tål tvätt efter tvätt och tumling efter tumling.

 
Damerna små gör av med en pyjamas per natt så dom går åt och nu inför sommaren och varmt sovrum valde jag att sy tights efter basmönster jag ritat och så nattlinne modell Singoalla fast med kort ärm och förlängde pyjamaströjan (klicka på länken)
Eftersom jag har lite rosett-sjuka blev det även det i marinblått.
 
 
 
Tights gör man jättelätt.
Ta ett par som sitter bra, rita av.
Tjoff så är det klart.
Bredden behövs sällan justeras utan mest längden ju mer dom växer.

 
Ett set till liten och en till stor.

 
Maja

Inga kommentarer: