måndag 6 maj 2013

Att fira Alice med kalas

 
 
Så kom då lördagen när våra 18 släktingar skulle fylla huset med paket, närvaro och glada tillrop.
Pompoms i taket och dukat för mat och tårta.
Släkt och kusiner och Julia som tog täten på Ja Må Hon leva och hurra och flaggan som vajjade ute på husväggen och kladdiga barnpussar sinsemellan och paket som fyllde hela köksgolvet.
Hon fick så mycket fint (även Julia) , både av dom som var här och paket som kommit på posten.
Herrejisses sicken tvåårsdag hon har haft i dagarna två.
Men, hon hävdar fortfarande att hon fyllt tre.
- Hur många år är det Alice?
- Tje!
Som vanligt gick fingret amok på avtryckaren så jag ger er bildregn från dagen.

 
 



 
 

 

 


 
 
 



 

 


 



 
 
Sjävklart måste jag även visa tårtan.
Stor och gigantisk och faktiskt väldigt god enligt mig.
Gjorde en fyra våningars med hallonmouosse samt lemoncurd/grädde.
Lock och figurer i bästa Sockerpastan från Bakels som jag köper kilovis och färgar själv till de nyanser jag vill med Wiltons pastafärger.
 
 
Självklart blev det även i år en ljusrosa.
Och så Alice i gröngräset omgiven av det bästa hon vet.
Böcker.
Hon älskar böcker.
 
 
 
 
Och så lilla lammet, eller Bä-ää som vi kallar honom, det är hennes mjuka gosedjur hon stundtals inte släpper ifrån sig utan klämmer fast honom under armen.
Att han fick ett litet harmynt ansikte låter vi vara osagt.
 
 
 
Om hon uppskattade tårtan?
Mmmm, hon såg direkt att det var "Ajjie" och Bä och Bookk.
Så ja, budskapet gick hem.
 
Tack alla som kom eller på annat sätt firade våran lilla skrota.
Ingen nämd ingen glömd.
 
 
 
 

Inga kommentarer: