tisdag 21 maj 2013

Att hitta dom där sakerna

 
Jag hittade badbalja i tvådelar, mjuk och böjlig fast ändå stadig.
Fungerar till det mesta tyckte flickorna som hade sin morgonläsning där.
 
 
 


 
Och vad läser dom då?
Jo alla fantastiska härliga underbara böcker av Björn Bergenholtz.
Älskar't!
 
Är det några skogsböcker och flora böcker ni ska ta en närmare titt på så ta dom.
Jag lånade mina på biblioteket och tänker dra med dom till skogs med barnen i sep.
 
För här är det planering på full gång kan jag lova.
Det har ordnats och fixats inför kvällens Barnledarträff jag håller i.
Och det är bara en utav tusen saker en Grenledare har på sitt bord.
Jag har förberett aktivitetsmaterial att visa, som jag kommer ha i höst.
Materialförslag mm, mm.
Allt för att peppa och inspirera och visa att det är så jäkla lätt att göra ett bra jobb.
lamineringsmaskinen har gått varm och varm blev jag också igår när dom ringde från marknadsavdelningen på Främjandet Riks och började samtalet med:
- Hej jag heter Anna och jobbar med markandsföringsfrågor och ditt namn surrar oavbrutet här uppe i korridorerna, du verkar ha gett lite intryck...
 
Vad hände då?
Dom ville ha med mig i sitt material.
Så jag blev uppringd och telefonintervjuad och skulle svara på två frågor.
Som var så ohyggligt svårt att formulera bra för det sitter ju i ryggdraden och sker per automatik och hur formulerar man det utan stakningar och hummm och skratt och nej f-n klipp bort det där, bryyyyyt!
Och nej, det gick ju inte men till slut fick vi till det men jag minns inte ens vad jag sa.
Totalt svart är det, hahaha...bådar ju inte gott, haha.
Han tyckte vi skulle göra en skojjig bloopers utav alla mina felsägningar och fula ord som kom och ja allt sånt där dummit.
 
Det är härligt när man på kort tid, mindre än en vecka, lyckats dra med sig Riks, fått layoutmaterial att laborera fritt med som egentligen inte är ute ännu samt att namnet snurrar runt i korridorerna där det har betydelse, där man kan påverka, där man kan ta sina önskemål som rör Barnsektionen direkt med dom som har ett större finger med i spelet än vi kan ha på lokalnivå.
Det känns fint ända ner i tårna för det, det kommer våra barngrupper så in i h-vete till godo.
Och det, det är det viktiga!
Och då är det bra att vara så här lite ångvältig, påstridig med ett stort gapflabb och ha huvudet fullt av ideer, visioner och jäklar anamma.
 
Nu packa och förbereda.
Imorgon väntar spännande äventyr för hela familjen.
 
Maja
 

Inga kommentarer: