torsdag 2 maj 2013

Att snart fylla två och redan göra hyss

 
 

Alice.

Som imorgon fyller två.
 
 
Som utför det ena lilla hysset efter det andra.
Igår var det rena turen att det upptäcktes.
Efter nattning och sömn en timma går jag som vanligt in för att dra täckena på dom små kropparna som gärna sparkar av sig under sömnen.

 
Med förvånad och förvirrad min ser jag att Alice ligger med rumpan bar och pyjamasbyxorna uppdragna till hälften.
?
- Visst tusan tog jag på henne blöja, tänkte jag...
Och upptäcker då i skymningsmörkret henne Up&Go, hel, kastad i en hög nedanför spjälsängen.
?
- Va tusan...hur?!

 
Så, detta är scenariot.
Efter sagoläsningen om den lilla Aborren så har hon legat och finurlat, fåt av sig pyjamasbyxorna, dragit av sig blöjan, kastat ut den, fått på sig byxorna till hälften igen men inte fått upp dom över rumpan då hon troligen satt upp..
Så då har hon lagt sig ner för att somna om.
Med nakenfis rumpan rakt upp i vädret och kisseblöjan på golvet.
 
 
När jag denna soliga morgon gick in till henne satt hon glad och lycklig och tjoade:
- Mamma, böjja dä!
Och så pekade hon mot där den varit slängd.
- Mmm, Alice, men man kan ju inte at av sig blöjan mitt i natten.
- Nääää-ääää, hihi.....Fy Ajji hihi!

 
Nu var det ju inte så att hon sov blöjlös som ni nog förstår eftersom jag fick snabbt som ögonlocket dra på henne en ny torr blöja men om hon är medveten om sitt lilla tilltag?
Absolut.
Högst medveten och högst mycket lycklig över sitt eget lilla påhitt.

 
Om det är sista gången?
Absolut inte, skulle jag inte tro.
När hon fått smak på nåt litet rackartyg händer det gärna igen, mest för att visa att hon kan.

 
Finurliga lilla buslotta.
 
Maja

Inga kommentarer: