fredag 7 juni 2013

Att få ett oväntat besök

 
Döm om min förvånade min när jag upptäckte att ett litet urblekt halvrosa prinsess-slott landat där på gräsmattan och döm om min förvåning ännu mera när det innehöll inte mindre än två turkosklädda prinsessor som minsann ville ha saft, yougurt och banan inne i det där slottet...

 
Att dom sedan drog ut dom rödprickiga sittdynorna till vagnen som madrasser och mjuka filtar och hämtade kuddar och pyntade hela tältet invändigt och utvändigt med gamla julkort och grattiskort hängande i klädnypor i allt det gick att sätta fast dom i..

 
Döm sedan om grannarnas förvåning när dom hittar mamman liggande på gräset lekande Björnen sover och Barnen bak trädet och hur två prinsessor och mamman övar sånger och lekar och midsommar-kom-ihåg..
 
 
Den ena lilla sessan, hon visade sig dessutom vara en rikig hejjare på att vattna mammans fina blommor hon...

 
Inte undra på att alla penseér har förökat sig som om jag bjudit dom på anabola eller väldigt välgödslande jord...vilket jag liksom inte har....jag tror dom fick torftig jord från förra året men hey, det funkade ju det med :-)
 
Maja

Inga kommentarer: