måndag 1 juli 2013

EN OVANLIG DAG



 
Julia och jag på baksidan.
Kameran fick jobba lite själv medan Alice tog sin vila.
- Mamma, kan vi inte göra så där så kameran tar kort själv, så jag får visa mina tatueringar..
 
 
Ja, för det skedde sig ju tydligen så att när Julia var och lekte hos kompisarna så blev ett av busen att få tatueringar, något varken jag eller Jonas tyckte var helt ok.
Men nu sitter dom där och vi får väl sätta ungen i ett skrubbande bad varje kväll, även om hon smått hotade med att hon minsann aldrig aldrig tänkte tvätta just den armen mer i hela sitt liv.

 
Det här är min nya tillvaro.
Jag har gått min sista dag som mammaledig.
Sorg.
From idag är jag till arbetsgivares förfogande.
Min CV finns hos rekryterare och på nätverk.
Även hos sådana företag som i dagsläget inte har vakanser men där jag skulle tycka det spännande att få anställning.
Man får vara lite om sig och kring sig som det heter.

 
Så, förutom att till kavla nätterna sitta och knåpa ihop min långa fyrsidiga CV, då har jag ändå exkluderat mer än hälften som kändes helt ovidkommande, så har jag klickat hem nya outfits till framtida work-garderoben.
Rensat ut och lagt ut på Tradera och bytt vinst mot annat på Zalando och LaRedoute, som faktiskt har fantastiska kreationer som känns lite business men även casual.
Klänningar, byxor och kajav.
Min jobb-garderob är ju trots allt sex år gammal och lite ur tiden både vad det gäller snitt och storlek.
 
 
Snyggelisnyggt, business, kontor men ändå fungerbart även i den sandigaste av sandlådor.
Johodå, ni som känner mig vet att jag är fullkomligt seriös är jag säger så.

 
Lite kort men absolut snygg



Kavajer är jag helt frälst i.
 
Så, det är nya tillvaron.
Söka jobb och finnas synlig, under tiden njuta av barnen innan höstens vardag kallar med förskola och jobb.
Sex år hemma är en långtid, en fantastisk tid som jag verkligen verkligen dragit nytta av, gett barnen allt och skapat deras grundtrygghet som nu är stor och start som den största stabila ek.
Och det känns otroligt bra.
Att jag har utvecklats till en mycket bättre människa och skaffat vänner och nätverk som inte fanns innan är ju min trygghet.
 
Så, nu kör vi sommar.
Njuter som tusan.
Ordnar barnkalas och mammakalas och grillkvällar för vänner och knåpar ihop fotoalbum till båda barnen som ska med till förskolan i höst.
Och så kramar vi sönder barnen en smula..
 
Maja

Inga kommentarer: