måndag 22 juli 2013

PLASKA RUNT I 800 KUBIK

 
 
Ja här låg vi och plaskade igår.
Slutstationen vid den lilla skogsvägen rakt ut i ingenstans.
Där, där i en insprängd pool/sjö mitt ute i skogen hos vännernas föräldrar Mats och Marianne.
 
Eller, jag ska kanske revidera min text lite och säga att ALLA andra låg och plaskade där igår, alla utom jag som mest fegt knallade i så det räckte mig till naveln, sen fick det räcka.
Tur barnen har ett vattendjur till far och inte alls lider av min vattenskräck.
 
 
Vi var alltså bjudna hem hit och vilket ställe och vilken generositet och vilka härliga människor detta är och Jonas som mer än gärna lånade ut sina imponerade öron till en pratglad och härlig Mats som mer än gärna berättade historian om hur detta helt galna, men fantastiska ställe blev som det blev.
 


 
 

Och barnen då, som simmade och simmade och åt medhavd lunch och Marianne och My's goda mjukglass och hembakta bullar och så ännu mera simmande och ännu mera lekande och så storsjöodjuret Jonas som blev monster och farmor Marianne som nog stannade och badade med barnen mer än hon hade tid med och som var så så uppskattat av alla de små.
 


 
 






 


Och detta gassande vädret.
Som tillsammans med allt det roliga och bubbelgums mjuka i kroppen gjorde att klockan blev kväll och huden varm och solkysst och så alla dessa intryck.
Intryck som Jonas fortfarande går och begrundar och har fått ideér om att köpa komunens mark bakom vårt hus för där, där är ett bra ställa att anlägga en sjöpool om han får bestämma.
och ja, jag bara nickar och tänker att ska han ha en pool där då ska jag tusan få igenom att jag vill måla varenda altantrall-planka och staket vitt vitt vitt.
Så jo, vilken dag.
Och vilka mängder solkräm vi konsumerar.
Men vi klagar inte.
Den här sommaren är ju fantastisk!
 
Vilken dag!
 
 
Maja
 

Inga kommentarer: