söndag 4 augusti 2013

NÖJESPARKEN LISEBERG

 

Är det sommar så är det.
Värmen och solen och alla baden och aktiviteter och gäster och småklottret i min pappersalmenacka.
Allt det där är sommar och planering och ingen planering alls.
Mitt i mellan olika saker kände kroppen, eller barnen för att vara helt ärliga, att Liseberg skulle bevistas ännu engång.
Så, spänn fast bältena och så kör vi ett bildrace utan dess like.
 
För vet ni.
Jag personligen skulle kunna gå med den där kameralinsen farmför ögat mestadels hela dygnet.
Jag ser saker hela tiden jag vill fotografera och förstora.
Men här, här blir det mest Julia Alice Mamma Maja Pappa Jonas och så självklart, våra vänner och grannar som roade sig med oss denna helt fantastiska dag.
Mamma Karin, Elsa och Adam.
 
Och vilken dag.
Barnen fantastiska, höll varan i handen och på långt led för att inte tappas bort.
Att det där gillandet Julia och Adam emellan är ömsesidigt är svårt att undgå.
Så, åtta timmars roande summeras bäst med foton.
Spänn fast.



 
 


 
 

   
 





 
 



 
 


 
 


 
 


 
 


 
 


 
 


 
 

 





 
 
 


 
 
Dessa modiga små.
Jag bara måste skriva det.
Modiga, duktiga och fina.
Vilket mod.
Mamman i huset skulle inte ens sätta sig i hälften av alla dom där sakerna dom provade på.
Mod.
Vänskap.
Fina grejjor det.
 
Maja

1 kommentar:

Mamma till Linus och Wilma sa...

Visst är det nya kaninlandet fantastiskt för våra mindre barn.. Wilma älskade det när vi var där igår.