torsdag 19 september 2013

LEKSAKSSKÅPET

 
 
Sedan lekrummet ändrade skepnad för längesen har det letats efter det där vitrinskåpet.
Det där perfekta.
Lagom stort, lagom stil, lagom rymligt, lagom fint och ja allt det där ni vet som jag önskar när jag håller på och letar möbler.
Det får ju gärna ta lite tid, det gör inget, det måste bli rätt.
 
Nu hittade jag detta fina vackra vitrinskåp som genast fick förvandlas till barnens leksaksskåp.
Och ni kan ju förstå att jag är nöjd, och tjejerna tycker det är fantastiskt att dom ser allt och färgklicken gjorde bra saker där i rummet.
 
 
Medan dom spenderade några timmar på förskolan passade mamman på att mellan jobbsamtalen ta fram stora svarta säcken och rensa.
Renska bort trasiga plastleksaker och bebisleksaker och klossar som dom inte tittat på sedan 1800 talet, ja ni förstår...
 


 

 
Det där skåpet alltså...
Vad är det med mig och skåp?
Detta skåp med dörrar och lådor.
Med rätt detaljer och perfekt storlek.
 
Jag har lovat flera av er fina pics från just lekrummet och snart ska ni få helheten, först ska jag skruva upp lite fina krokar till barnens alla utklädningskläder, inte ska dom ligga nerlnycklade i en låda heller.
Upp på väggen.
Synlighet och tillgänglighet.
 
Hyllplan ska upp för alla dockor som inte alltid får plats i vagnar och docksängar och sen, sen lovar jag pics..
 
Tills vidare får ni nöja er med det vackra skåpet....
 
Maja

Inga kommentarer: