fredag 18 oktober 2013

SORG

 
Det blev ingen bild idag.
Jag visste inte vad för bild som skulle göra rättvisa.
Göra rättvisa för det tragiska och fruktansvärda.
 
Idag begraver min barndomsvän F sin man.
Hon förlorade honom i en singelolycka på motorcykeln, alldeles nära hemmet.
Alldeles nära avfarten hem.
Där dom nyss reparerat vägen.
På väg hem.
 
Idag begravs han och det finns väldigt lite ord att säga.
För vilka ord kan plåstra om.
Vilka ord kan trösta när sådant händer.
Mer än att ständigt visa att jag finns när hon behöver.
När vardagen ska rulla på fast allt är omkull kastat och inte alls som vanligt.
Jag kan inte ens föreställa mig.
 
Två små barn har förlorat sin far.
F har mist sin man.
Och inget är som det borde.
Mitt i livet.
Det finns inte ord.
 
Idag tänker jag på dig fina F.
 
Maja

Inga kommentarer: