lördag 16 november 2013

DET HEMLIGA PROJEKTET


Eller hemligt och hemligt.
Inte ett dugg hemligt.
Fröken i huset har bara via Blocket införskaffat ett nytt soffbord och bytt ut vårt åtta år gamla kistbord jag tröttnat på.


Om detta är så myket nyare eller modernare eller trendigare?
Nä, förmodlingen inte ett dugg.
Dom här Opiumborden var ju poppis i mitten av 2000-talet men jag gillar dom.
Framför allt gillar jag att det är massivt rakt igenom.




Om det fick behålla sin ursprungsfärg?
Nix.
Svart blev det.
Krävde två strykningar.

 


 
Och jag får en del frågor om detta med den svarta färgen jag målar alla möbler med.
 
Så här kommer svar.
 
Jag köper den på Colorama och ber dom bara bryta vanlig inomhusväggfärg i nyansen Pekingsvart.
Det färgreceptet har dom i sin dator så dom vet.
Jag slipar inte någon möbel jag målar, jag tvättar dom dock med varmvatten och diskmedel, löser fett likabra, och bättre, än målartvätt.
Sen penslar jag, inte roller.
Jag skyddslackar inte heller.
Den här inomhusfärgen är tacksam så blir det skav, det blir det ju på möbler, så kan man bara dutta i lite ny färg utan att man riskerar att det blir färg-nyans-skarvar.
 
Det bästa är, att varje lager torkar på en kvart.
För en utan-tålamod-fixare är det perfekt!
 
Så.
Nytt soffbord.
Kistbordet flyttar ner till mellanhallen.
 
 
Maja

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, vad snyggt! Blev sugen att måla svart!

Mariah sa...

Jättesnyggt!