fredag 29 november 2013

IHM - BUSINESS BUSINESS, IGEN



Maj gådd vad klockan alarmerade tidigt idag, det var ju inte roligt det minsta lilla men ska man, tillsammans med ca 200 andra av samma sort, vara instämplad och redo 08.10 i Stora Staden så var det ju bara att ta sig upp...

Morgontrafik, köer, minusgrader...
Jag måste faktiskt få slå mig på bröstet en smula här och eloga mig själv, eloga är ju inte ens ett riktigt ord men låt gå för det, ni vet ju vad jag menar.

Att jag kör, oavsett väder (hittills) och oavsett väglag, jag kör, och jag uppskattar det, i min bil ska poängteras riktigt starkt, har svårt att ha samma säkra känsla i Jonas stora åk.

Hur som haver.
Den tidiga morgontimmen avverkades lyssnande på seminarium i
"konsten att sälja" men ärligt...
Redan självklara faktorer lite snyggare förpackade i affärsmässiga ord kan vi väl sammanfatta det hela men alltid roligt med nätverkande och alla dessa möten.

Dagen for i raskt tempo efter det, känns nästan som jag har fartränder i håret men livet levs snabbt den här veckan och på snudd lite svårt att hänga med..

Och nej, datorn är fortfarande icke brukbar i olika sammanhang.
Varenda sida jag går in på så strular det, ploppar upp annonser i vartenda litet hörn av skärmen och blinkar och "klicka på mig" och "ladda ner mig" och sånt gör mig lite smått galen.
Den måste funka.
Så, min bror blir en räddande ängel imorgon och lokaliserar det där lilla lilla tjuvprogrammet som installerat sig och sen, sen blir det bloggregn Guds både kan jag lova.

Tills dess:
Ta hand om er!
Maja 



Inga kommentarer: