lördag 28 december 2013

FÖRÄLSKAD I HOWARD


Så kom han äntligen då, eller han och han, jag menar dom.
Dom är ju två.
Dom där Howard sofforna i kritvitt tyg.

Båda kom lagom till jul och det blev 
Årets Julklapp för oss stora.
Dom gamla möblerna, soffa och två schäslonger har fått nya ägare och vi, vi har fått våra Howard.

Om jag tycker om dom?
Ren underdrift,
Första dagarna kunde jag stå där och bara stirra.
Ni vet så där stirra så man tillslut måste gnugga sig i ögonen en smula för dom blir så torra av allt det där stirrande. 
Men jag kände mig så nöjd, så klar med rummet, äntligen, som att nu hade allt som skulle vara där hittat hem, hittat sin plats.

Och ja, stora är dom, rymmer gott fyra personer i väldigt stram uppesittar-anda-stil eller två stora och två barn slänga lite huller om buller, så nu kan vi ju då antingen klämma ner oss åtta stilla sittande fina strama vuxna, eller då 4 vuxna och fyra barn slängda lite huller om buller.
Det gör man ju lite efter tycke och smak om jag får vara med och tycka.

Så varsågoda.
Pics från Husets senaste tillskott.
Howard tresits i tyg Rika.

Voilá.


 

Som ni säkert såg där mellan bilderna fanns även bilden på en utav våra fina julklappar i en utav dom många fina presentkorgar vi fått under julen, 

En Julsaga av Charles Dickens.

Så otroligt fin bok och jag älskade den och var samtidigt riktigt rädd för den när den visades som film för några år sedan.
Och boken, den är jättefin att bläddra i och när barnen blir några år äldre kommer det bli kapitelboken för tillsammans-stunden och sagoläsningen.

Men tills dess njuter jag av boken i nya sofforna som jag klickade hem på TheHome om någon undrar och dit kommer ni Här
(snabba leveranser, tog några dagar och det tecknar jag som snabbt)

Önskar alla en fantastisk Lördag

Kram

Maja





Inga kommentarer: