torsdag 5 december 2013

HERR MORBERGS GLÖGG

 

När Stormen Sven har hållt på att blåsa och storma utanför våra fönster idag och barnen har fördelat tiden mellan att vila, gråta, snora, hosta, vila, rita lite, få sagor berättade, fika lite, se film, vila och vila
 (ja, dom är fortfarande sjuka)
så passade även jag och min halvkrassa lekamen på att lägga fötterna på vardagsrumsbordet och 
njuta av att årets glöggperiod börjat.

Och jag älskar glögg.
Inte den där med starksprit från systemet som får det att bränna i bröstet, utan en vanlig jag kan stoppa ner i kundvagnen på Ica. En som doftar jul och russin ända upp i näsan och som passar alldeles ypperligt att dricka vilken dag som helst på veckan.

I år har jag fastnat för Herr Morbergs goda.
Mannen det finns lika många åsikter och känslor kring som det finns granbarr i skogen.
Men jag, jag tycker om den där mannen med det buffliga sättet, sitt rättframma jag och sin självklara tro att han har rätt att ta plats i ett rum.
Med all rätt.
Jag gillar det.
När människor står för det där dom faktiskt är.

Och glöggen?
God så in i bängen kan jag lova.
Så, njut vänner, njut.
Glöggtiden är här.


 Kram

Maja

Ps: INTE i samarbete eller sponsrat.



Inga kommentarer: