söndag 29 december 2013

NYÅRSBLÅSAN OF THE YEAR


Det vankas ju ett nytt år om någon dag.
Ett alldeles nytt och fräscht och fullt av förändringar.

2014

Året vi kommer kunna göra klart en hel del på vårt hus.
Jag kommer börja arbeta utanför husets väggar.
Vi får en treåring i huset och Julia börjar skolan.
Astrid Lindgren kommer besökas och jag kanske kommer få min efterlängtade berså och myshörna ute i trädgården.
Och icke att förglömma: Jag jubilerar med 4 decennier i livet.

Men, en sak i taget och först tar vi tag i nyårsfirandet 2013.
Även iår tillsammans med fina vännerna och ännu flera barn då det blivit bebisar sedan förra året.
Tänk vad det kan hända saker på bara ett år.
Förra året blandade Louise dom godaste, och lite vimmelkantiga martinidrinkar man kan tänka sig och i år ligger en bebis vid barmen.

Nyår innebär ju också ett inslag av allt det där jag älskar, förutom att ha en bunt vänner och mina barn 
omkring mig, så innebär det ju att få klä upp sig lite extra och i år föll valet på den svarta sidenblåsan från Oasis som hängt i garderoben ett tag.
Med genombruten spetsrygg och kort fladdrig vidd i kjolen.

På fötterna?
Det behöver man nog inte ens fråga.
Höga klackar från italienaren.

Nu tar vi söndag och förbereder desserten lite smått och bakar knäckflarn.
Utsedd till Årets dessertmästare och kommer bjuda på Vitchokladpannacotta med ljummen hallonkompott, färska hallon, knäckflarn och mörkchokladsprits.
Likt förra året intas säkerligen desserten efter tolvslaget när Kristian sabrerat champagnen, tomteblossen tänts och himmlen lysts upp utav alla dessa fyrverkerier som skjuts upp.
Inte från oss, vi har uteslutit det även detta året.

Det blir ett härligt nyår att se fram emot och ett ännu bättre 2014.





Klänningen hittar man på Zalando.
Skorna likaså.

Kram 

Maja

Inga kommentarer: