torsdag 5 december 2013

TOMTENS VERKSTAD


Har ni tittat in i Tomtens lilla verkstad någongång?
Där det skapas och pysslas och målas och hittas på.
Det har jag och just den här gången fanns den mitt i vårt kök.

Fram med glasburkar från skafferiet, sparade för bra-att-ha-tillfällen som dessa.
Glitterlimpennor i mängd och så lite julmusik i bakgrunden.

Julklappar åt dom man tycker extra mycket om ordnades.
Massa lager glitter skulle det vara...
Hur dom blir visar vi senare men jag tror ni anar vad det ska bli...

- Mamma, stammade Julia fram med kraxig stämma och snorig näsa och ett halv igenklibbat öga pga inflammationen... -Mamma, den här, den ska jag ge till Adam, det är därför den är lite extra fin och glittrig, han gillar det, när det glittrar, det vet jag, för han brukar ha den glittriga hatten på dagis när jag spelar piano...

Och ja, glitter it is kan jag lova och vackert som en frostig vintermorgon när sjön ligger trolsk nere vid badplatsen...






Maja

Inga kommentarer: