lördag 28 december 2013

TVÅ BARN OCH EN FLYGEL


En flygel i vårt vardagsrum.
En liten svart keyboard flygel med mikrofon och förinspelade instrument och melodier.
En liten svart pjäs som inhandlades Här


Det sjungs kan jag säga, från hjärtat.
För sig själva och för att underhålla oss.
Alice ger oss flera varianter av Lille Katt och Julia drar av Nu är det jul igen, Mössens julnatt och min favorit Marsipangrisen.








Och ja, självklart är det en plastig sak, det går inte att undgå , 
och säkert står den inte emot ett för våldsamt handskande, men samtidigt är den lite så där fulsnygg 
alá Elsa Billgren och lite kitchig så ja, 
denna lilla barna-flygel som roar dom kungligt, smälter in väldigt bra i vårt vardagsrum att den 
kommer få ha sin naturliga plats där. 
På mattan, vid "Bibliotekshörnan", vid fluff-fällen.

Perfekt ställe för barnens konserter dom vill spela upp och i lekrummet blev det en smula överfullt när det stora sagoslottet fick flytta in efter Julfirandet.

Fanns som sagt på Br-Leksaker och reas tom just nu.

Jag, jag har ju redan min och mina två konsertpianister, för dom, dom ingår inte ;-)

Kram

Maja

Inga kommentarer: