torsdag 20 februari 2014

ÄLSKA ÖVERASKNINGAR




Jag älskar att skämma bort barnen.
Med små lätta saker,
Enkla saker.
Saker som alltid uppskattas.

Lurarna till läsplattan och bilens dvd kanske mest uppskattas i efterhand utav oss vuxna i sällskapet men igår var det barnen som utbrast förtjusta ÅH och Till mig?!?
Åh mamma dom är LILA!

Därför är det så himmelens härligt att skapa överraskningar till dom  här två okomplicerade damerna.
Allt blir alltid bara Åh och Yes och Hurra.


Så igår när vi varit några timmar på Förskolans Öppet hus låg sakerna där och väntade på deras sängar.
Samma saker till båda.

Och det går ju att göra så när byxorna kostade 49 kr stycket.
Ja s-t-y-c-k-e-tHM och jackan detsamma.
Galet, med tanke på hur kvalitativa dom var och hur bra dom satt på mina barns gulliga bulliga barnaben.
Och det faktum att framför allt Julia vägrar byxor som sitter åt.


- Mamma, nu ser jag ut som en stor skoltjej.
Det här ska jag ha på min första skoldag mamma, åh du är ju bara bäst!



Alice, ja hon poserade väldigt gärna modell hon.
Sittande, stående, stående lite lojt med ett plinkande finger på pianot.
In full action som konsertpianist och som dansare.

Hela registret drog hon den lilla donnan iförd sina nya kläder.

- Ja ä jätte jätte fin mamma!

Och ja, självklart var hon det, och blev en halvmeter äldre.
Ni vet, i vissa kläder krymper dom, blir lite barnabebisar igen medan i andra växer dom och man får liksom en spark i magen den där vetskapen att jisses, hon är ju stor, dom är ju stora, dom kommer växa om mig i nästa vecka, flytta hemifrån på torsdag och börja tågluffa i stora vida världen på fredag.

Lite så.





Så, det är härligt att överraska, för all den där glädjen som kommer utav det, för den lilla insatsen som krävdes för att kunna göra det.

Idag gick tjejerna som två coola stora tjejer till förskolan.
Eller för att citera Alice.
- Ja ä jätte jätte suppe cool!

Kram


Inga kommentarer: