måndag 3 februari 2014

ÅRETS SISTA HEMMABYGGE?


Konstverket ute i trädgården som Jonas och Alice skapade och som troligen är årets sista snöbygge då den redan nu är smält och hopsjunken och inte alls ser ut som den gjorde så fint i lördags eftermiddag.

Kan det vara årets sista snögubbe eller kommer snön tillbaka.
Jag har nämligen hellre massa tjockt packad snö och slirar omkring i och bilens panel blinkar som en julgran av alla trianglar som indikerar på att antisladd och antihalk och antisnurr och anti...ja vad det nu kan heta, har gått in, än att köra omkring på snorhala snöfria vägbanor där det på kvällen smält undan men på natten och tidig morgon frusit till is.
Jag-gillar-inte-alls.
Not.
Så för min del får snön gärna komma tillbaka och det får gärna vara kallt så den håller sig snöfast.
Det här blasket klarar jag mig utan.
Och för barnens skull hoppas jag på fler snögubbar och fler pulkaturer.
Detta året har bjudit på ytterst få.


Härlig måndag önskar vi.

Kram

Inga kommentarer: