torsdag 27 februari 2014

BADRUMSDRÖMMAR


Drömmer ni om olika rum ibland.
Rum ni vill ändra och sätta tänderna i, redan nu, helst igår och gärna ska det sedan vara gjort på en eftermiddag för att redan till kvällen känna doften utav badskummet när karet fylls.

Jag fungerar så.

Bläddrar i magasin och googlar runt.
Lägger i kom-i-håg inspirationsmappar för att ta en ide lite här och en där.

Men när jag häromdagen snokade runt efter badrums inspiration hittade jag tillbaka till en gammal favorit, Karolina i Umeå.

För detta, deras befintliga rum, detta är mitt drömbadrum.
Jag skulle vilja kopiera det rakt av.
Varenda vrå och detalj.

Copy Paste och så var det klart och inflyttningsredo.

Och faktum är att vi skulle kunna göra en exakt kopia utav det då ytan och grunden i vårt icke iordningställda badrum på nederplan ser ut precis som detta till formen.
Vårt extra badrum som just nu bara huserar med ett handfat, toalettstol och en dusch utav väggar.


Den långa bänken med bara en kommod kändes först opraktiskt men herregud, det är ju genialiskt.
Hur många gånger, som någorlunda kort i rocken, svär jag inte över hur jag måste sträcka mig över handfatet för att kunna fixa mig varje morgon.
Står där och balanserar över badrumspallar och handfat som stramar in i magen eftersom jag inte bara är kort utan närsynt.
Så finurligt genialiskt då att slippa handfatet under spegeln, kan ju ändå stå där och locka hår och fixa medan barnen borstar tänderna alldeles intill utan att gnabbas över ytan och vem som ska se mest.



Vår dörr är på samma ställe, fönster behöver vi inte ta hänsyn till då det enda som finns är det smala källarfönstret som då hamnar naturligt över toalettstolen. som för oss skulle hamna rakt fram och inte till vänster pga befintliga avloppet.





Så ja.
Den dagen vi ska färdigställa badrummet där nere så är detta drömmen.
Skulle tillbringa timmar där nere.

Badrumsdrömmen.

I både färg och materialval.

Vem som är denna genialiska skapare?
Karolina och sambon J som i Umeå förvandlade ett stort fult flerfamiljs-hyreshus till ett fantastiskt slott i New England stil.

Alla bilderna är lånade utav henne.

Kram

Maja


Inga kommentarer: