söndag 2 februari 2014

FÖDELSEDAGSMIDDAG HOS KARIN


Johodå.

Lördagen var aktiv kan jag lova för direkt efter femårs kalaset hos My var det bara att svida om, locka till håret, lägga på make och hoppa i dom högst aktuella vinterkängorna för att gå några hus bort och fira födelsedagsmiddag hemma hos Karin tillsammans med nio andra tjejer.

Det var ju då bara synd att jag inte var det minsta aktiv med kameran...eller att batteriet dog.
Man ska visst ladda det ibland ja.
Jorå, det ska man och bör man.
Inte gjort.

Så, dessa vackra tulpaner fick iallafall komma med på bild, men ni missar helt den grymt goda och väl tilltaga buffen som  Karin och Kristin hade lagat så magarna stod i femton olika hörn efteråt och som om det då inte räckte så dukades en fantastisk tårta upp till kaffet som utlovades att inte vara det minsta kalorisnål.
Bra det.
Kalorisnåla bakverk faller inte mig i smaken.
Ska man äta bakverk ska det liksom kännas hur det har en smak av smör och grädde och sånt där man vet att man kanske borde dra ner på men absolut inte har en tanke att göra det efter nästan tio år i ungdomen gick åt just till att dra ner på allt det där så när man är över 30 och snart blir 40 så har man faktiskt rätt att fira med så mycket kalorier det bara är möjligt :-)

Härlig kväll med härliga kvinnor.
Det är roligt när man hittar kopplingar.
Som att kvinnan mitt emot mig som jag aldrig träffat visar sig vara från min gamla hemstad Götene och gick i klassen över mig på mig högstadieskola och visste mycket väl vilka alla mina gamla högstadiepojkvänner var och kunde alla dom där hemliga ställen där man som 14 åring stått och tjuvrökt och pratat killar och senaste discot och strögat, jodå, det hette så, när man åkte runt i en bil, samma runda, runt torget, kväll efter kväll och timme efter timme, hon visste mycket väl om dom där turerna och Göran i sin röda opel.

Jag älskar det där.
Sitta med ett glas rött, fördelen när man bara ska gå fem hus hem, och hitta kopplingar.
Och hur man på ett väldigt avslappnat skönt sätt kan tillbringa flera timmar en lördagskväll i sällskap där du bara känner halva skaran av kvinnorna.

En härlig lördagskväll där tom schlagerfestivalen kom i skymundan men där jag till frukosten fick reda på att Julias favorittippade favorit vunnit.
Bara en sån sak.

Lördagskvällar.
Min favorit.

Kram

Inga kommentarer: