fredag 14 februari 2014

FRISÖRBESÖK




Det var verkligen på tiden för Julias besök hos frisören.
Slitna toppar utav regn rusk vinter mössa av och på och dessutom har ju håret hennes växt med raketfart sista månaderna.

Så det var dags idag.
Vara nyklippt och fin inför att mormor och Dennis kommer och tar barnen imorgon natt.
När J och jag ska hotella oss lite i en stad inte allt för långt bort.







Medan Julia blev klippt och uppklippt för att hennes korkskruvslockar ska komma till sin rätt så fick jag en kopp kaffe och gick lite bazzoka med kameran, naturligtvis.



Fick även inside-hår-tips utav Frida om hur jag ska få mina lockar att fixeras och faktiskt stanna kvar i håret längre än 20 minuter.
Och att jag visst kan tvätta håret kvällen före, och fixera nästa morgon, som jag brukar, men att jag måste föna håret där på kvällskvisten.

Jaha...ja det är ju bättre att jag kan komma undan så lätt än att behöva stå där med sömndruckna ögon och kalla fotsulor och dra igång blåsen kl 06 varje morgon.

Ghd Curl Hold var visst också en bra lösning för att få dom att stanna i flera dagar.

Värt att testa, absolut.
Just nu sitter ju lockarna eller de uppvikta, med plattången, topparna, i si så där en kvart, tills jag sticker huvudet utanför dörren.


Och Alice, hon blev först lite förnärmad att inte hon minsann skulle få sitta på den höga kudden i frisörstolen, precis som storasyster, för hon hade minsann också långt hår.
Jodå, det hävdade hon väldigt bestämt och energiskt.
Men nöjde sig sedan med att få sitta i fåtöljerna och titta på Dora i min telefon.
Är det något det där barnet är otroligt nöjd med så är det just Dora tittande.

- Dodo ufokaen! Am kommim!

För oinvigda läsare kan jag bara upplysa om att Dora lär ut engelska, bokstäver, former, siffror mm.
Och att hon heter just Dora Utforskaren och säger mer än ofta
I'm Coming!
Vilket då Alice anammat.

Förutom att titta på Dora underhöll hon gärna, och ganska högt, den andra frisörkunden som satt med folieslingor i håret.
Underhållningen bestod i att sjunga Imse Vimse spindel, Lilla Katt och Här kommer lilla Ludde.

Jodå, fredag och allt.
Klart man ska få underhållning hos frisören.
Det tycker vi ju.




Och slutresultatet då?

Fina Frida gjorde korkskruvslockar med plattången och värmde fast små lila gnistrande pärlor i en hårslinga som nu vårdas så ömt att inte ens mössan fick bäras.

- Mamma jag tror inte att jag ens tänker lilla ner idag.
Jag få helt enkelt sitta upp och sova, för jag är ju så fin i håret!

Och ja, det blev hon, och häx väx alla tovor.

Önskar alla en fin alla hjärtans dag, men jag måste nog ändå poängtera att kärlek och omtanke inte bara ska koncentreras till idag, utan till alla veckans dagar, året om.

Kram

Inga kommentarer: