tisdag 18 februari 2014

HOTELL FIRST ALINGSÅS


Jodå.
Kameran var med men sen var det ju det där med minneskortet.
Det satt kvar i datorn där hemma.

Så det som hade kunnat bli väldigt mycket mycket förevigande slutade med några dåligt tagna mobilbilder.

Så kan det gå.

Hur som haver.
Vi hotellade lite i helgen Jonas och jag.
En golfvinst skulle kvitteras in och barnvakten var ordnad.


Mormor och Dennis körde in på uppfarten lagom till att Kalla skulle köra stafetten och sen bar det iväg.

Nu åkte vi ju inte så hiskeligt långt bort.
Vi hade två val.
Trollhättan eller Alingsås och bra dagar är Alingsås ett snäpp bättre, och närmare.

Nu kan vi ju summera visiten i staden med:

Regn
Storm
Sköna sängar och kuddar (extremt viktigt!!)
Stort badkar där jag plaskade runt i dryga timman.
Väldigt lite action pga vädret.

Men, det var mysigt ändå.
För första gången på över ett år fick jag sova utan att bli väckt på natten.
Ostörd nattsömn är guld värd.
Tyvärr är det nog lite svårt för mannen att ta in det eftersom han alltid sover ostört och aldrig blir väckt, eller rättare sagt, han skiter i att vakna, trots barnagråt, barnapuffar eller armbågar i sidan från mig.

Så för mig var detta viktigt.
Att sova.


Vi spankulerade lite på stan och köpte med oss en flaska rött tillbaka, spanade efter en mysig restaurang för kvällen men när klockan närmade sig middag blåste stormen utanför och det nylockade håret och höga pumpsen kapitulerade lite.

Vi valde helt rätt när vi gick ner till hotellets restaurang och nattklubb och dinerade fantastiskt god mat och dryck så magen stod åt alla hörn efter några timmar, där nattklubbsgästerna började droppa in och vi drog oss upp mot rummet för att via Svt Play snabbspola igenom kvällens melodifestival.

Och den var ju snopen må jag säga.
Men Björn Gustavsson, herregud, han levererar ju alltid.
Vilken skillnad han gjort på programledarskapet om han tackat ja till förfrågan att leda hela tjottaballongen.

Nåväl.

Sömn sömn sömn och god hotellfrukost i lugn och ro, utan att ha beredskapsställningen på stolen.
Ni vet ena skinkan på och den andra utanför, redo att hjälpa med smörande av smörgåsar, torka utspilld mjölk, hämta något som glömts, lyfta upp någon i knät som vill mysa trots att man själv bara fått i sig en klunk kaffe och ett bett i smörgåsen.

Det var skönt att sitta där, läsa GP och veta att det kvittar hur många tallrikar jag tar, det är inte jag som tar disken idag...

Helgen var möjlig att genomföra tack vare mormor och Dennis som tog ansvaret på hemmaplan med pyssel, ler.lek, måleri, sagoläsning, mat och fix och mellomys.

Tack.

Kram

Inga kommentarer: