torsdag 6 februari 2014

SPRINGA IKAPP


Dagens igår.

Dags att vara Business igen.
Möte med Vd, förutsättningslöst möte.
Det enda denna veckan.
En lugn vecka.
Gentemot förra där jag hade fartränder bakom mig mest hela tiden.
Så, en lugn vecka, som ändå går i ett rasande tempo.
Massa åtaganden och en diger Todo-lista som inte synkat med den tid som återstått.

Redan torsdag, herregud vart tar tiden vägen?
Och imorgon vankas massa samtal, bullbak med barnen och välkomnande utav helgens övernattningsgäster.


Men åter till det där med tiden.
Den kan vara bra att ha ohyggligt bra koll på när det ska hämtas och lämnas och passas tider och köra från den ena änden utav stan till den andra.

Och mitt i allt detta farande hit och dit tyckte min gamla att det var dags att tacka för sig.
Jaha...
Fyndade därför en ny i rosé på Guldfynd (utav alla ställen) för några hundralappar på rean.
Lagom blank och lagom lull-lull.
Perfekt Majaklocka minsann.

Nu tar jag torsdagkväll.
Stoppar måsten åt sidan och ägnar kvällen åt att varva ner lite.

Kram

Inga kommentarer: