måndag 24 mars 2014

EFTER DEN DÄR SÖMNEN


Så vaknade hon då.
Efter dom där nitton timmarnas sömn. 
Lite töcknad men glad.
Hon lärde sig ett nytt ord idag.
Dåsig.

- Mamma, jag känner mig liksom trött i kroppen, fast jag känner mig inte trött, ändå.
Förstår du?
- Jag tror att man kan säga att du känner dig lite dåsig.
- Dåsig?!?
- Ja, då känner man att kroppen är trött, fast huvudet känns inte så trött, man känner sig liksom lite tung, som en säck, är det så du menar?
- Jaaa....



Och dom lekte, som dom lekte, fast under lugn och ro.
Alice som hela söndagen saknat sin syster som bara låg och sov i mörka rummet utan att vilja vakna, idag fick hon tillbaka sin storasyster och dom lekte i dockhuset och med storlego och Julia som gång på gång vill krama om och visa och förklara för lillasyster som babblar lika snabbt, och mycket, som vingarna far runt på en väderkvarn hon.







Det är skönt att ha tillbaka sin fina tjej i vaket tillstånd och bara tämligen påverkad av penicillinet.
Värken i örat finns kvar men kontrolleras med smärtstillande och det är mindre kamp och motstånd varje gång som hon ska ta dom där äckelpäckliga 6 ml med öronmedicin.

Nu tar vi måndagskväll med barnakramar och sagoläsning och sockerkringlor till fikan.

Önskar alla en solig kväll.

Kram

Inga kommentarer: