söndag 6 april 2014

BEDROOM DREAMS



I vårt stora hus är vårt Master Bedroom ett utav dom få rummen vi nästan bara flyttade in i och accepterade det som det var.
Ljusa tapeter och ekparkett.
In med sängen och så fram med mina ideer om hur man skapar huvudända med hjälp utav gardinstång och tre stora vita golvkuddar.

Nu börjar det liksom klia lite i fingrarna igen.
Och ideerna har spretat åt alla håll och kanter.

Färg, panel, snickra huvudgavel...

Men så sprang jag på den här bilden.

Och nock sa det så var jag lite förälskad och tänker att det där, det där är jäkligt vackert.
Sofistikerat mjukt och lugnt.
Så som jag behöver ha det i sovrummet nu när vardagen ställts på ända en smula.

Inte vitt och svart eller bara vitt utan mjuka softa grå toner.
Hotellyx.

Jag vill ha hotellyx känslan.
Och då kanske man ska börja med att softa väggarna i levande mjukt grått och jobba därifrån.

Vad tror ni?

Kram

Inga kommentarer: