måndag 7 april 2014

MÅNDAG MED DEN LILLA DAMEN


Så tog vi måndag.

Och regnet stod som spön i backen när klockan ringde djävulskt före 06.
Alltså jag vet inte hur det är med er men jag är inte mitt mest strålande jag just den tiden.
Och varje morgon tänker jag att jag måste lägga mig tidigare,
Även om det igår var snudd omöjligt att göra just det eftersom jag la huvudet på kudden halv tio, men ändå, jag tänker tanken v-a-r-j-e morgon.


Just den här natten kanske inte är den mest exemplariska att nämna heller eftersom de flesta timmarna tillbringades tätt tillsammans med två kelsjuka barn som båda tycker att man inte kan ligga längre ifrån varandra än två centimeter.
Allt över det är på tok för långt avstånd.


Men måndag blev det och ni minns den där lilla damen som bor i mig.
Hon som älskar dräkter och välskurna klänningar i fantastiska material och som aldrig, aldrig skulle drömma om att komma till jobbet i lågskor.

Just den här morgonen blev valet därför en dressad figurad slimmad klänning från Zara och matchande loofers...

Åja, nu hör jag ju alla dra den där sucken och ha åsikter om vad en loofers verkligen är och vilka skor man får kalla loofers men beg my pardon så heter även dessa sköningar just loofers, även om dom har en hög klack.
Dont blame me, blame ZARA.





Om jag har ont i fötterna efter en dag på stående fot.
Ja det har jag.
Jag sitter sällan ner.
Höj och sänkbara skrivbord is da shit.
Dessutom presterar man så ohyggligt mycket bättre om man står upp och pratar med kund.

Det hörs.
Det där ståendet.
Det hörs i rösten att kroppshållningen är som den ska.
Upprätt och alert.
Och det finns något väldigt tänkvärt i detta som jag tagit med mig från alla år inom sälj och olika säljmentorer.
Att:
Även om ni bara bemöter kund per telefon så:

Var mot kund i telefon som du skulle varit mot kund på besök.
Hänger ni med?
Om du inte för ditt liv skulle åkt på kundbesök i mysdress, överväg då en eller två gånger om du verkligen verkligen ska ta den där hood-tröjan till kontoret.
Om du inte för ditt liv skulle stått och gäspat lite nonchalant mot kunden face to face, gör det då inte så där jättegärna heller mot kunden i telefonen.
Det hörs nämligen.

För mig handlar det om yrkesstolthet.
Att visa kunden respekt, oavsett om jag har dom öra mot öra eller face to face.

Så.
Den där lilla damen i mig.
Henne har jag med mig varje dag.

Kram

Ps, och klänningen, den fyndades på Tradera för 26 kronor.
Det ni.

Inga kommentarer: