lördag 5 april 2014

MINA FÖRSTA FEM

 
Fem dagar på nya företaget 
Fem dagar av otaliga skratt, asgarv, huvudskakningar, raska språng mellan två våningsplan i öppet landskap.
87 koppar färskmalet kaffe
Två köpta luncher, tre medhavda
100 handskakningar och Hej jag heter Maja
Utpustningar halvliggande i någon av de alla loungegrupper som finns.
Utbildning i vad som känns som en miljon olika system.
Kundnytta, EFI, ordning och reda på lösen och inlogg.
Fem dagar med start kl 0545.
Fem dagar med hemkomst 1730.
Fem dagar med att vinka av barnen med Jag Älskar Dig genom fönsterrutan där dom står med tryckta näsor och vinkar och ger slängpussar.
Bilköer.
Duetter med Lena PH i bilen.
Rask morgonpromenad från parkeringen till kontoret.
Undvika att förväxla bibliotekskortet med passerkortet.
Hälsa glatt på huvud-receptionisten och inte fastna med klacken i entremattans gummihål.
Morgonmöten 0810.
Hälsa hit och hälsa dit.
Plugga Plugga Plugga.
In med säljet i kroppen igen.
Affärsmannaskapet  påkopplat.
En-mila promenader i pumps och huvudet fullt av produktkunskap.


Alltså.
Det ä-r ofantligt roligt.
Men det ä-r otroligt mycket som ska in i huvudet.
På kort tid.
Och omställningen är extrem.
För alla.
Men på mitt skrivbord trånar inramade foton på flickorna.
Detta är för dom.
Allt jag säljer är för dom.
Alla order jag ger mig f-n på att dra in är för dom.

Största drivkraften frågade någon.
Mina barn svarade jag.

Jag tänker aldrig Om jag tar ordern.
Jag tänker Att jag tar den.

För dom.
Mina barn.
Där på skrivbordet.
Bland inlogg och lösen och manualer.
Behov, EFI och kundnytta.
Där bland kollegor och skratt som bubblar från tårna till magen.

Nu tar vi helg.
Nu tar vi lördag.
Sitter tätt med barnen och tankar energi.

Lördag.

Kram

Inga kommentarer: