tisdag 22 juli 2014

40 AND FABULOUS


Fabulous and 40!


Men såklart det ska firas.

När jag väl gjort sista nicken och överenskommandet med mig själv så började planerandet.
Ont om tid och mitt i semestern för många.

Men.
Vi blir dom närmaste, dom som jag håller hårt i hjärtat och nära.
Några av dom gamla men även nya.

Och listorna är långa.
Men allt är under kontroll.
Planering är A och O.
Framför allt ger det mindre kaos.

Inbjudningskorten skickade med kort varsel.
Men alla hade fått "Save The date" i förväg.
Altanen kommer smyckas med kuddar lyktor ljus blommor och puffar.
Vita dukar och annat lull-lull som "behövs" för rätta känslan.
Ljudet är ordnat. (heja Spotify och inlånade sonos)
Menyn är klar
Vinet och den mousserande rosén hämtat.
Glas och porslin hämtas på söndag.

All In.
Jag älskar att gå All In.

Klänningen finns i två upplagor, jag ska bara bestämma mig, 
Kort eller lång.
Eller klädbyte mitt i allt.
Det får man 
:-)
Smycken är köpt och skorna blir favoriter med öppen tå från Guess.

Och
Är det fest med käraste vännerna och uppklätt och engagerat och mingel och rörelse med stående gående buffebord och förrätt med bubbel-rosé så måste man ju föreviga det hela så jag har även som sig bör ordnat med fotograf vid sidan om att jag springer runt och låter pekfingret löpa amok.

FABULOUS and 40.

Såklart det ska firas.
Fattas bara annat.
Jag behövde bara en liten startsträcka och en mängd vänner som övertygade att det ska hyllas.
Att det är värt att firas.
Att jag är värd att firas.
Alla dom där fyra decennierna.

Decennier av upp och ner och allt det där som bildar livet självt.

Och ni kära vänner.
Ni får se kvällen i ett bildregn när det begett sig.

Nu tar vi tisdag.

Och har ju två kalas på raken, före mitt, att ta tag i under veckan.

Kram

Maja



Inga kommentarer: