fredag 11 juli 2014

DET SPONTANA ÄR DET BÄSTA



James Bond....nähä nä. Pappa Per minsann....

Tisdagkväll och himlen visste inte om den tyckte att det var tid för kvällsbad eller inte och åskmolnen drog förbi men lagom tills grillen var tänd och solen började steka på igen fick vi upp hela klanen D från kvällsdoppet och fick fram grillmiddag och kall rosé.


Det spontana måste ju ändå vara det bästa.
Slänga på vad man har på grillen, fram med tillbehör och goda viner, underbara barn och skratt som klingar mellan hustaken.

Herregud som jag skrattade.

(och nej Alice ser ju inte det minsta glad ut här och jag vet inte varför...)








Så fick vi hela altanen full av dansade prinsessor i plymer och två bustroll i miniformat och höll på att ta död på Per när vi serverade tårta med nötter i till en som inte tål nötter, men det gick ju bra det med.
Han lever .)


Och så blev kvällen kväll och vi hade hört allt om alt-blockflöjt och Natalie låg som en ihop kurad boll i mitt knä under pälspläden medan solen gick ner bakom grannarnas stora björk.

Jag har sagt det förr, jag säger det igen.

Att hitta vänner i vuxen ålder skulle fler våga sig på.
Det är fantastiskt vilka skratt man får, dom sätter sig.
Liksom allt vin och rosé.
Men bara att ta de dr kvalitetstiden och vara spontana.
Testa!

Och så här i efterhand kan jag ju nu då även avslöja, då det idag är fredag och jag har gjort sista dagen innan semestern och igår, igår var jag på tjejkväll med vin och ostar hemma hos Ulrika och det blev sent, jätte sent, verkligen j-ä-t-t-e så när klockan ringde 7 denna morgon efter ca 4,5 timmes sömn så var jag glad att det var just fredag och veckans sista dag och att jag idag gick på semester.
Gick tidigare och stannade till vid sjön där alla höll till.
Svalkande fötterna och kramade barn och genomblöt Natalie :)

Nu är det jädrar sommar.
Och det firar vi in med att spendera morgondagen med dom där vännerna jag tycker om.

Kram

Maja

Inga kommentarer: