tisdag 9 september 2014

STORT I LANDET




Jag vet inte vad som hänt i vårt land eller om det beror på att dom bara får växa och vi glömmer bort att dom finns men dom gigantiska morötterna vet inte till sig hur stora dom ska bli....

Dagens lilla skörd, plockade i vabb-anda...
Japp, idag med.
Igår Julia
Idag Alice

Alice som sovit fyra timmar idag och förmedlade när vi påpälsade körde Julia till skolan att hon var så trött så trött och hade så ont så ont och bara skulle vila hela dagen.
Det kan jag intyga att hon gjort.

Jag har passat på att plantera och då även, hepps, dra upp lite morötter...
Den ena med den konstigare formen efter den andra.
Kan ju undra vad det var för gödsel jag vräkte på där i somras...

Imorgon hoppas jag på friska barn minsann.
Det gör nog min chef också.
Så jag kommer till jobbet.

Imorgon har Alice utflykt varpå två matsäckslådor packats, en till frukost och en till utflykt.
Det var strikta instruktioner vad hon ville ha.
Pannkakor, Bulle och Muffins.
Check.

På torsdag har Julias skola friidrottsdag på annat ställe så då blir det att packa nästa uppsättning av stora matlådor..

Nu tar jag kväll.
Friska nya tag imorgon.


Kram

Maja

Inga kommentarer: