tisdag 21 oktober 2014

DAGENS TRÅD


Idag när barnen körts till skolan och jag inväntar snickare och skadereglerare så hade jag min tid nere på Salongen för trådning av hela ansiktet.

Herre min skapare vilken liten stickande smärta.

Tänk er själva att dra ut varenda litet ansiktsfjun man har , med pincett.
Jag vet inte vad som var värst riktigt.
Det gjorde ont överallt.
Man blir stum i huden och det bultar, men, man får den lenaste barna-hy du kan tänka dig.


Så startade alltså förmiddagen för Moi.

Och nu inväntar jag snickare och läser om Op5 och driftbolag och rrdtool och en massa saker jag inte riktigt förstår, än.
Och varför snickare då?
Och skade-besiktare från Länsförsäkringar.
Och stora män med stora avfuktningsmaskiner?

Jo.
I söndags tyckte vår varmvattensberedare att det var dags att gå sönder.
Att det var dags att vattenfylla stora delar av bottenplan innan vi fick av huvudavstängningen.
Att det var dags att skapa stor vattenskada så vi måste bryta upp golv och torka ut väggar och allt som hör till.
Att den dessutom passerat för många åldersår gör att vi inte får ut den på försäkringen så Hallelulja till det.
Eller inte.
Självrisken fick vi ner till 2000 kr pga Extra-Allt försäkring men det kommer ändå kosta ca 15000 kr.
J-ä-t-t-e r-o-l-i-g-t
Nej.

Så.
Dom kommer inom kort.
Jag är bara glad att den bestämde sig för att gå sönder när vi ändå var hemma.
Tänk om det varit en vardag?
Mängden vatten som kan forsa som ett niagarafall ur den där maskinen var enorm.

Och tack och lov då att det finns lokala härliga rörmokare som inom någon timma kan komma och lösa så vi iallafall till slut fick tillbaka vattnet.
Det är svårt det där.
Att vara utan vatten och ha barn.
För det kan gå timmar mellan att man använder vattenkranen men nog tusan när man verkligen inte har den minsta lilla droppe i kramarna, då ska det drickas, då behöver man spola i toaletten, då behöver man göra alla dom där sakerna som man tills dess klarat sig utan en lång stund.

Men.
Idag kommer snickarna.
Sen får vi se hur stor skadan blivit.

Kram

Maja

Ps, bilderna lånade...

Inga kommentarer: