onsdag 5 november 2014

ETT EGET RUM


Hon önskar ett eget rum tills hon fyller ju våran Julia.

Med all rätt.

Man blir skol-stor, vill ha skrivbord för läxor och lite eget space utan lillasyster som drar fram.
Jag vet dock att det kommer vara både av godo och ondo.
För dom där två ler-halms-täta barnen, som knappt kan somna utan varandra, sitter ihop med en osynlig gummisnodd, något som blir så påtagligt när jag lämnar på skolan.

Det tar en evighet att säga hejdå för dom, till varann.
Pussar och kramar och klapp på kinden och så ännu några kramar och ord om att saknaden kommer finnas hela dagen och att - Vi ses vid grinden
och så några kärleksord och kramar igen.

Men
Ett eget rum önskar hon och skall få.
Ett storayster rum, utan rosa lull-lull, ett skönt rum för lugn och ro och plats för det där hon vårdar.
Barbies och böcker och sminkdockan...

Och som alla här inne vet så kommer det till detta rum vara väldigt lite saker som bara köps nytt, här ska det tillverkas och sys och målas och sprayas och limmas och jag blev då så himmelens förälskad i lampan ovan.
Först såg jag den på fina Mariahs blogg men när jag googlar runt lite hittar jag en uppsjö.

Poängen med dom är att dom blir personliga och vackra och skapas utifrån personen som ska ha den.
I det här fallet Julia.
Så jag tänker barbiedockor och legofigurer..

Nu är det ju ett tag kvar men det där "taget" går så otroligt fort att man får fartränder i baken och på snudd när svindel så det är lika bra att leta inspiration redan nu..



Vad tror ni?
Visst kan det väl bli hiskeligt häftigt !

KRAM

Maja

Inga kommentarer: