tisdag 25 november 2014

LEDTRÅD: MURRIGT


Jahaja.

Vadan denna bortavaro från bloggeriet kan man undra.
Kan det vara så att fröken fastat med huvudet i något utav alla dom inredningsmagasin hon plöjt för att få inspiration eller är det helt enkelt så att hon redan stått med roller och målarburk och gjort matrummet alldeles murrigt och jul-igt och så där hiskeligt varmt?

Det kan också vara så, förutom det ovan, att jag tagit fullständigt tillsammans tid med barnen och suger ur varenda uns av barna-närvaro jag bara kan innan allvaret återigen kör igång på måndag med ett december schema guds nåde.

Tisdag och Alice och jag spelar spel.
Och bakar bullar.
Och sla om bara några minuter åka och hämta Julia och Willmer på skolan och direkt ner till vårdcentralen för att få ett utlåtande av Julias utslag i ansiktet.
Sen hem och äta nybakade bullar.

Eller inte jag.
Jag fick för mig att jag skulle köra detox och flytande den här veckan.
Ni vet varma soppor och inget bröd....eller god stark ost, eller ens en liten skorpa till glöggen.
Men så inser jag hur ofantligt dålig jag är på det där.
Och hur otroligt gott det är med knäcke översållat med ost och skinka.
Och det känns inte helt relevant att mixa ner det där goda bara för att få flytande konsistens så jag får se hur länge jag härdar ut.
Typ en dag och jag är redan less...

Men nu:
Hämta barn och pussa pannor.

Me Like.

Kram

Maja

Ps...jamen såklart ni ska få se mer på det där murriga..

Inga kommentarer: