måndag 17 november 2014

SHOPPI SHOPPI


Måndag
Den kom snabbt efter helgen må jag säga, tjoff så ringde alarmet och så var det måndag med ny vecka och nya aktiviteter.

Och strax efter lämningen idag och innan dom skulle hämtas kl 12 så hann jag sitta med Anna på BilNilsson och bygga mig en bil :)


Nytt jobb innebär ny tjänstebil.

Eftersom jag är så otroligt nöjd med våran gamla (1 år) Volvo V40 och jag inte behöver stort bagage, det har vi ju på Jonas Xc60, så kunde jag glatt sitta och bygga ihop nånting kul och fartigt och sportigare.



Om bolaget godkänner mitt val blir det en vit, såklart...
(även om min chef tyckte att jag skulle beställt en gul med röda fälgar...)

Volvo V40 Cross Country D4 Momentum.
Starkaste motorn och massa lull-lull.

Som om inte dom förändringsvindarna räcker ska jag idag fira jobb framgångarna med att få mig en ny frisyr.
Ikväll avfärgning /färgning, imorgon nya extantions som jag slipper plocka i och ur hela tiden.
Kan man spara tio minuter varje morgon så gör man ju gärna det.
Lägger dom på morgongos och morgonkramar och hinna läsa den där extra långa sagan innan man sömndrucket kör barnen till skola och dagis när jobbet sedan startar.

Det var våran måndag det.
Dagarna går i ett rasande tempo.
Men vi kurar inomhus denna eftermiddag.
Äter mellanmålet i soffan och tittar på 101 dalmatiner.
Pussar hjässor och håller handen.

Mina barn.
Bästa.

Kram
Maja

Inga kommentarer: