söndag 30 november 2014

TORSDAG FREDAG INNAN JOBB


När jag har varit Off-work har jag verligen sett till att mellan möten ta kvalitetstid med båda barnen.
Alice har haft hellediga dagar och Julia hämtats tidigt när lektionerna varit slut.

I torsdags, årets sista lediga för mig innan jobbet drar igång imorgon, tillbringade Alice och jag mest utomhus, packade varm oboy och fika, smörgåsar och myshumör och så satte vi oss på fikaplatsen bakom huset, Alice val för dagen, perfekt lagom att gå och nära till sandlådan när sandslott skulle byggas.


På vägen dit hittade vi den Kram-morot som barnen och Jonas drog upp i höstas, en enorm kramade morot i två färger...


Sen fot vi och hämtade Julia för att i ilfart åka in till simskolan där Alice och jag då spenderar tid med att fika ovanför stora bassängen där man kan se ner på alla som simmar där nere, väldigt fascinerande tycker lill-skrot...

Sen kom fredagen och dagen myste på i samma takt som torsdagen, med utomhuslek och fika och att bara vara nära dom, pyssla och prata och svara på Alice alla frågor.
- Varför måste du jobba mamma, varför vill du inte vara hemma med mig längre?
Samma fråga hon ställer till andra vuxna, när jag inte kommer med något bra svar.
Den är hård, och tuff, och svår att förklara för en dryga treåring.

Imorgon startar jag.
Och igår spenderade vi hela dagen hos mormor och Dennis med och bröder och kusiner och Lotta, Årets Kalkonmiddag gick av stapeln och man är så mätt och rund och go....
Vi avslutade helgen med discokalas för Julia och ännu mera närhet och kramar för att vara full-tankade imorgon när jag lämnar på skola och dagis.

Återkommer med både målning av matrum och kalkon.
Två viktiga ting.

KRAM

Maja

Inga kommentarer: