lördag 13 december 2014

NÄR VECKAN FLYGER


Flygande vecka med späckat schema och det här var enda bilden som blev något att ha från kalkonmiddagen hemma hos mamma och Dennis med bröder och hälftar och kusiner.
Men gott var det kan jag lova, den där kalkonen och såsen och väldigt mycket mer.

Sen började jag jobba och december rullar på i fart och fläkt och med storm utanför fönstren.
Och tjocka nya overaller på barnen mot alla vindar och kyla.

Och veckan som bara försvunnit med fart och innehållit två luciafiranden på förskola och skola och simskola för Julia och två dagars konferens för mamman som landade hemma på Landvetter igår trött och mör men med vetskapen att jag har jordens roligaste och bästa kollegor och befinner mig på bästa bolaget ever.

Bara så ni vet.

Idag pustar vi hemma, mannen har min lillebror här för el-installationer i carporten och jag och barnen nyttjar dagen till att baka pepparkakor och lussebullar och firar lucia.
Och packar.
Och förbereder.

Imorgon kväll sätter jag mig i bilen för att på fyra dagar bocka av si så där 200 mil bakom ratten och komma hem igen fylld av nya kunskaper och intryck och gråta floder i kyrkan på torsdagens skolavslutning.

Så det ska förberedas också.
För mina fyra dagar borta.
Att det flyter på här hemma.
Underlätta för alla parter, mest barnen.
Att bortavaron ska vara mild och hanterbar.
Om jag kommer sakna dom?
Finns inte ord.
Jag har aldrig, aldrig, varit utan barnen fyra dagar.
Aldrig.

Så därför njuter vi lördag och söndag med kvalité och kvantitet och mumsar pepparkaksdeg och  kanske får en smula magknip men det kan det vara värt.

Önskar alla en härlig lördag.

Kram

Maja

Inga kommentarer: