söndag 22 mars 2015

KONSERT MED KÖREN


Så stod dom där.
Hela Julias kör och flera därtill.
Stora som små.
Inför den här dagen som dom övar inför.

Kyrkans fest för alla barn och vuxna som döpts under året.
I en timma nästan satt vi där.
Och jag blev en smula sockervadssmjuk och blank i ögonen.
Min fina fina tjej.

Och i bänkraderna fanns mormor och Dennis på plats och så vi alla tre såklart.
Och Alice som har så mycket kärlek och ömhet i sitt hjärta till storasyster att det puffar över.







För kung och fosterland tog dom i denna musikal.
Och när framträdandet var slut bjöds alla ut i den vackra vårsolen där dom dukat upp långbord med bakelser kaffe och saft.

En söndag som gick rakt in i hjärtat.
Och Alice ord när hon överöste hela mitt ansikte med mjuka pussar under Julias sång.
- Mamma du är min skatt...och mjuk...och min.

Att jag inte dör söt-döden varje gång är ett under.
Att jag pluffsar över av stolthet att dom där barnen är fulla av ömhet och mjukhet trots att dom ofta är i luven på varandra så finns tryggheten som en stark bas i grunden.
Sockervaddsmjuk.
Det är det bästa ordet jag har när det blir vaddigt och luddigt i hjärtat.
Sockervaddsmjukt.

Stolt över Julia.
Så stolt.

Kärlek

Maja

Inga kommentarer: