torsdag 21 maj 2015

ACTION PÅ BOTTENPLAN



 Ja nu börjar det hända saker nere på bottenplan.

Vattenskadan, när varmvattenberedaren sprang läck, skedde i slutet av okt och först nu har det börjat iordningställas.

Det är stundtals en bunt med karlar där nere från Almekärrsbygg och deras vvs'are och snickare och ibland bara Richard som kör det mesta själv.

I måndags var vi och tittade på golv och klinker.

Golvet blev vitlaserad lönn och gör bottenplan varmt och mjukt.

Samma golv överallt.



Men att säga att det finns ljusning och at man ser det färdiga resultatet innan det är klart är en överdrift.
Så är det inte.

Det är bara kaos där nere.

Och här uppe ligger byggdamm som en  hinna överallt.

I solljuset som lyser in ser man det på golvet, jag känner det under fötterna och jag ser det på alla möbler och jag avslyr det.

Barnen tvingas leva i det, leka i det och vara i det och det letar sig in överallt så jag blir galen.

Vart jag än drar handen blir den pudrigt grå.







Och detta...

En ny NIBE hitkörd.

För i igår förklarade snickarn och vvs'aren att våran nu gett upp. Helt och hållet.
Vi visste ju att det skulle ske ända sedan den sprang läck och lagades provisoriskt så har det legat som en vetskap i bakhuvudet att vi kör den gamla 26 åriga tills den rasar helt och nu tyckte den att det var dags så ett nytt shabrak fick köras hit...


Det blir bra.

Tror jag.

Det är skönt att det börjat hända saker iallafall.

Kram

Maja

Inga kommentarer: