torsdag 7 maj 2015

EN VECKA PÅ ARONSBORG


Jag lämnade ett regnigt Landvetter i måndagskväll.

Som en del vet till bringar jag hela denna arbetsveckan uppe i Bålsta på konferenshotellet Aronsborg

Det hotell där företaget håller alla utbildningar för alla funktioner.

Så jag lämnade ett regnigt Landvetter.

Och med kroppen full av barnakramar och pussar och löften om saknad och att kärlek alltid finns även om vi är långt ifrån.



Jag älskar att flyga.

Lagom långa sträckor skall tilläggas och upp till Arlanda måste man väl ändå teckna som en sådan lagom lång.

Det var som at flyga över vispad marräng kan jag lova där jag turligt nog fått fönsterplats.




Så kom vi då till Aronsorg.

Jag och 19 andra. Med olika funktioner och befattningar inom bolaget.
Cross training funktion och CIS ut bildning.

Och maj gådd så trött jag är i huvudet nu dag fyra.
Galet trött.

Långa pass till efter sex.

Massor av material och aktiviteter och prov.

Allt material på engelska och vi lär oss ALLT inom dom olika områdena.

Allt.







Men Aronsborg är vackert och vi har fantastiskt roligt.

Massor av skratt dialoger långa middagar och prat.

Det serveras fantatsisk mat här och jag blir inte förvånad om det stramar både här och där när jag checkar ut imorgon för att flyga hem på kvällen.

Vet ni, dom har eget chokladbageri och serveras jordens godaste bröd till frukost.

Bara en sån sak.
Då är man ju i hamn som hotell kan jag tycka.
Choklad i alla former.





Vi har haft fantastikst väder här dessa dagarna men det njuter vi ju dock bara av under den extremt korta lunchen och efter middagen.

I annat fall sitter vi i konferenssal Tryffeln, mycket passande, och matar in det ena efter det andra av kunskap och sånt vi måste veta.

Poolen har vi inte ens hunnit testa, alla är för trötta för att ta sig dit trots att den står där och bara ser så fantastiskt ut.
TRäningskläderna kan man ju undra varför jag packade ner, dom tog ju egentligen bara plats från andra viktiga saker som fler par skor..

Fick bara med mig tre... :-)

Men, fantastiskt roligt,
Och en fantastikst, men svår, utbildning.

Ikväll avslutar vi med examens middag och imorgon diplomering efter ännu en dags lärande.

Ikväll blir det dessutom att doppa tårna har vi sagt.

Och imorgon checka in på Arlanda strax före fem för att landa på Landvetter vid sju.
Åka hem och slänga mig i famnen på barnen för herregud vad dom är saknade.

Det där dagliga.
Kramarna
Pratat
Dialogen
Närheten

Det blir aldrig detsamma över telefonen.
Jag vill se dom när jag pratar med dom.
Hålla dom i handen.
Pussa dom på huvudet.
Stryka dom på kinderna.

Tuff vecka.
På många sätt.

Men jag klarade den.

Och jag har fått så otroligt härlig feedback från vår Vd som gjorde ett gästspel, och kommer tillbaka imorgon, att det gör mig så där luddigt stolt över mig själv och det jag på så kort tid genomfört och att det jag gjort, och gör, syns och uppmärksammas hos flera funktioner.

Det är stort.
Jag tycker det.
Så klapp klapp på min egen axel.
Heja heja

Men ikväll njuter vi av examensmiddag och sällskap och ett klorfyllt dopp.

Kramar

Maja

Inga kommentarer: