tisdag 19 maj 2015

ERS HÖGHET, OM JAG FÅR BE


Vilken kalassöndag barnen hade.

Båda hade kalas inbokade hos skolkompisarna och samma tider nästintill så det var bara att ta ett bran var och fara på festligheter.

Båda är fortfarande att dom på vissa kalas vill ha oss kvar och då står man där och sippar kaffe i evighet och tänker att herregud så skönt att bara kunna lämna allt detta sedan :-)



Alice kalas var hos kompisen D i deras underbart vackra hus som verkligen passade ett gäng prinsessor, stort som ett slott med gigantiska och pampiga rum med fyra meter i tak.

Där tillbringade en hög av Elsor tre timmar med att dinera pizza, tårtta, gå på jakt efter godispåsar och helt enkelt att leka och ha roligt som bara ett gäng fyra åringar kan.







Och Alice var kittat till tänderna som Elsa, allt utom den långa vita flätan, den vill hon inte ha.
Jag vet inte varför men ingen utav dom har någonsin haft en fachination (svårt ord!?) för det där med peruker och jag tror att hon drar allt över en kant.
Löshår som löshår, fläta eller hårburr.

Men.
Hon trollade fram is och stampade foten i golvet och ville helst tituleras 
-Ers höghet utav oss här hemma, något jag gör med glad min för ingen är sötare än hon när hon har sina små befallningar...

Söndagen for snabbt förbi med slipning av bord och studsmattehoppning.

Inser att den där mattan är bra för mig också.

Gumpen ska ju i dom där bikinisarna inom kort.....

Say no more.

Kramar

Maja


Inga kommentarer: