söndag 24 maj 2015

EXPLOSION I RABARBERLANDET


Hej Söndag

Vilken dag.
Inte lika varm som igår men allt som innebär altanhäng och fika stunder i lounggruppen i strålande sol, trots lite vind i seglen, måste ju ändå tecknas som bra dagar.

Men.
När Julia och Jonas var iväg på Golfkul som alla andra söndagar och jag tittade till rabarberlandet insåg jag att jag inte kan ignorera det längre.
Den där explosionen som skett.

Mina o-gröna fingrar till trots aå verkar det ha skett någon slags förvirrig bland rabarerna över detta och dom tror att jag är den bästa utav bonnmoror att våxa upp baland för jisses....dom flödar över åt alla håll och gör jag inget åt det snart, gallrar och plockar bort så kan vi snart använda dom som parasoll....


Min hjälpareda och jag började röjja....

DEn stora hjälpredan hade nämligen fått påhälsning utav ett grannbarn hon aldrig lekt med, och heppz så såg vi knappt röken utav henne....förens dom kom hit igen och då drog med Alice i leken för då hade jag kanppt några barn kvar efter det....




Så.
En smula barnlös och sysslolös (nåja) så var jag ju tvungen att ta mig an dom där groteska rabarberna innan dom tog över huset.

Saft..chutney..letade recept och inspiration och lånade saftsil utav Cia.



Det blev en liten hög på nästan tre kilo av den lilla harmlösa skörd jag tog....


Men det bidde ingen saft utav det idag utan det näst godaste.

Kräm.

Det är dock helt lönlöst att charma barnen med det här mellanmålet för dom uppskattar det inte.
Men vi vuxna gjorde det.

Kram

Maja

Inga kommentarer: