söndag 14 juni 2015

DEN DÄR SYSKONKÄRLEKEN



Dom finaste skatterna jag vet.

Som kan ge mig gåshud och hjärtattack inom samma tidsram.

Som får mammahjärtat att bli luddigt och mjukt och alldeles översvämmat av hjärtan och stolthet.

Mina två..

Mitt liv.

Dom som ständigt villkorslöst står fast och älskar mamma trots att jag jobbar mycket.

Som berättar och lägger armarna om och bedyrar att vi är nära fast vi är långt ifrån dom där dagarna när jag kör ner till Småland för möten.

Som står i fönstret på förskolan och vinkar och gör hjärtetecknet högt över huvudet tills vi bara ser en liten fläck av varandra, hon från sitt håll och jag från mitt håll.

Dom där skatterna jag skulle offra livet för, om och igen och igen.











Det var Prinsbröllop igår, jag är inte monarkisk över huvudtaget men missar väldigt sällan en chans att beundra vackra klänningar..och eftersom jag drabbats utav ryggvärken från helvetet så fanns inte så mycket annat att göra...
Beundra klänningar på prinsessor, drottningar och "byfolk" och shoppi-shoppi lite midsommarklänning och skor..och jobbklänningar...
Japp, drabbades helt klart av hysteri där men skyller på mitt tillstånd.
*host host*
Nå väl...vi satt (låg) där framför teven sent på kvällen och fick se snabbreprisen av the Best från dagen. 

Julia: Är det där prinsen och prinsessan...
Mamma: Mmmm och han som pratar nu är Sveriges kung..
Julia: Men slottet trodde jag skulle vara så där som i sagorna faktiskt..Inte så där...bara stort utan torn.
Men mamma...vilka är alla dom andra då, är det vanligt byfolk??

Hoppas alla hade en fantastisk Lördag.

Kram

Maja


Inga kommentarer: