söndag 7 juni 2015

HUSET FULLT AV LIV



Hela huset fullt idag.

Av egna barn och andras barn och jag får otroligt mycket gjort.

Barnen leker och busar och jag har danssteg i benen när köket fylls av musik från Ipaden.

Jobbar undan lite av det där jag inte hunnit i veckan mellan alla resor och timmar i bilen.

Och är så danssugen att jag smäller av en smula..







Älskade ungar.

Tack för att ni finns och glr hjärtat klent och mjukt och bomuls-vaddigt och soclervadds-kladdigt och alldeles överpösigt av känslor.
Och för att jag så många gånger om dagen får dö sötdöden.

Som igår. Alice fick en fotboll på läppen och bärjade blöda. Julia hämtar våtservett och säger Mitt lilla hjärta och Min Gumma, och duttar med varsam hand bort allt det där blodiga på läppen.
Det var så fint och tryggt och vackert att jag vet att jag gjort det bästa jag kunnat för att dom ska bli så. Mjuka och fina. Och Omhändertagande.

Så tack.

Finaste ungar.

Kram

Mamma

Inga kommentarer: